Murdoch atv’den vazgeçti

Çalık Grubu’nun medya varlıklarından atv-Sabah’ın satışında önemli bir gelişme yaşandı.

Medya patronu Rupert Murdoch’ın sahibi olduğu News Corp, Çalık medya varlıklarının satışından çekildi.

Reuters’ın haberine göre, Time Warner ve Dubai merkezli Abraaj Capital satış sürecinde kalmaya devam ediyor.

atv-Sabah’ın değerinin 1 milyar dolar civarında olabileceği belirtiliyor.

Aralık 2007’de Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun satışa çıkardığı Sabah-atv ihalesini 1.1 milyar dolarla Çalık Grubu’nun şirketi olan Turkuvaz kazanmış ve devir Nisan 2008’de gerçekleşmişti. Çalık Holding, Sabah-atv satın alınmasının finansmanı için Nisan 2008’de 750 milyon dolar tutarında kredi almıştı.

İNGİLTERE’DE SKANDAL BÜYÜYOR

Murdoch İngiltere’de, The Sun, The Times, The News of the World gazeteleri ile Sky kanalının yüzde 39’unun sahibi (13 milyar dolara kalan hisseleri almak istiyordu ve vazgeçti). Murdoch bu bağlamda İngiltere’nin Aydın Doğan’ı sayılıyor… Murdoch Forbes’e göre dünyanın en etkili 13’ncü ismi…

İngiltere’de gelefon dinleme skandalında, savcılık, Rebekah Brooks, eşi Charlie ve diğer dört kişinin adaleti yanıltmak suçlamasıyla yargılanmasına karar verdi. Charlie Brooks’un Muhafazakar Başbakan David Cameron’la geçmiş yıllardaki yakın ilişkisinin Cameron’ın başını ağrıtabileceği yorumlarına neden oldu…

Yakın zamana değin Murdoch medyasının yıldızı olan Brooks, en çok satan Sun gazetesinin genel yayın yönetmenliğini yapmış, daha sonra terfi ederek Murdoch’un İngiltere’deki tüm medya kuruluşlarının genel yöneticiliğine geçmişti.

AYRINTILI BİLGİ: Murdoch Skandalı?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.