Türkiye’nin en önemli sanat kurumlarından biri olan İstanbul Modern açıldığından beri gerçekleştirdiği ilk retrospektif sergisini, Türkiye’nin en önemli ressamlarından Fikret Mualla’ya ayırmıştı. Serginin küratörlüğüne de Ali Akay, Haşim Nur Gürel ve Levent Çalıkoğlu getirilmişti.
35 Ayrı koleksiyondan, guvaj, yağlıboya, suluboya ve desenden oluşan 243 eserin yeraldığı serginin açılışından kısa bir süre sonra da, Ferid Edgü, sergideki bazı eserlerin sahte olduğunu ileri sürdü.
Türkiye’de sanat çevresinin yetkili isimlerinden biri olan Ferid Edgü, Türkiye’de Fikret Mualla’yı en iyi tanıyan kişi olarak bilinirdi. Zaten bu nedenle de İstanbul Modern’in direktörlerinden Oya-Bülent Eczacıbaşı serginin küratörlüğüne, ilk önce onu seçmişti. Ancak daha sonra, Edgü, Mualla resimlerinin bazılarının gerçek olduğundan şüphe duyması üzerine, sözkonusu resimleri sergiden çekmek iştemiş ve bu nedenle de Eczacıbaşı’yla yolları ayrılmıştı.
Batı sanat dünyasında oldukça eski bir geçmişi olan sahte eserler sorunu böylece Türkiye’de de resmen gündeme girdi. Son yıllarda değeri artan Fikret Mualla resimlerinin sahtelerinin piyasaya girdiği sanat çevrelerinde bir süredir konuşuluyordu.
İLGİLİ KÖŞE YAZISI: SANATTAN… Metin Şenergüç / Özgün/sahte sanat sorunsalı
FOTOĞRAF: İstanbul Modern Galerisi